„A ma Magyarországon forgalomban lévő tankönyvek maximalizmusra törekednek, túlterhelik a diákokat megtanulandó ismeretekkel, szóhasználatuk nem alkalmazkodik a gyerek életkori sajátosságaihoz, képi világuk illuzórikus szemléletet sugall, feladatrendszerük pedig elsősorban a megtanított ismeretanyag visszakérdezésére fókuszál, nem nyit teret az egyén kreativitásának.” (OM 2006)

„A pedagógust munkakörénél fogva megilleti az a jog, hogy

a) a nevelési, illetve pedagógiai program alapján az ismereteket, a tananyagot, a nevelés és tanítás módszereit megválassza,
b) a helyi tanterv alapján, a szakmai munkaközösség véleményének kikérésével megválassza az alkalmazott tankönyveket, tanulmányi segédleteket, taneszközöket.” (Törvény a közoktatásról)

A pedagógusnak nemcsak joga a tankönyvválasztás, hanem felelőssége is, hogy milyen tankönyvet választ tanítványainak.

 

Nemzeti Tankönyvkiadó általános iskolai fizika tankönyvei

http://www.ntk.hu/web/guest/felso/fizika

Nemzeti Tankönyvkiadó középiskolai fizika tankönyvei

http://www.ntk.hu/web/guest/kozep/fizika

Tankönyvbázis Tankönyvek bemutatása, a tudatos, szakmailag igényes tankönyvválasztás elősegítése, a tankönyvek értékelésének ösztönzése

Hivatalos tankönyvjegyzék és adatbázis (OM)