„A ma Magyarországon forgalomban lévő tankönyvek maximalizmusra törekednek, túlterhelik a diákokat megtanulandó ismeretekkel, szóhasználatuk nem alkalmazkodik a gyerek életkori sajátosságaihoz, képi világuk illuzórikus szemléletet sugall, feladatrendszerük pedig elsősorban a megtanított ismeretanyag visszakérdezésére fókuszál, nem nyit teret az egyén kreativitásának.”
(OM 2006)
„A pedagógust munkakörénél fogva megilleti az a jog, hogy
a) a nevelési, illetve pedagógiai program alapján az ismereteket, a tananyagot, a nevelés és tanítás módszereit megválassza,
b) a helyi tanterv alapján, a szakmai munkaközösség véleményének kikérésével megválassza az alkalmazott tankönyveket, tanulmányi segédleteket, taneszközöket.”
(Törvény a közoktatásról)
A pedagógusnak nemcsak joga a tankönyvválasztás, hanem felelőssége is, hogy milyen tankönyvet választ tanítványainak.
Nemzeti Tankönyvkiadó általános iskolai fizika tankönyvei
http://www.ntk.hu/web/guest/felso/fizika
Nemzeti Tankönyvkiadó középiskolai fizika tankönyvei
http://www.ntk.hu/web/guest/kozep/fizika
|
Tankönyvbázis Tankönyvek bemutatása, a tudatos, szakmailag igényes tankönyvválasztás elősegítése, a tankönyvek értékelésének ösztönzése |
|